HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2011. augusztus

2011.08.31. 11:28 bravojuggling

IN ENGLISH EN ESPAÑOL

 

A chilei Rodrigo Huenchupan Contreras játéka pontos és dinamikus sok láb alatti, hát mögötti trükkel és piruettel fűszerezve.

Név: Rodrigo Huenchupan Contreras
Életkor: 21
Nemzetiség: Chile
Lakhely: Temuco

Mióta ördögbotozol? 3 éve

Hány ördögbotod van? 5

Miért választottad az ördögbotot zsonglőreszközödként? És hol találkoztál vele először?
Az első találkozásom az ördögbottal gyerekkoromban volt egy családi utazáson, amikor 7 éves voltam. Nagyon megragadta az érdeklődésemet, de nem tudtam még a nevét se, nem hogy játszani. Sok év telt el mire újra rátaláltam véletlenül a szupermarketben, ahol dolgoztam. Egy lány az uzsonnaidőben kijárt egy közeli helyre gyakorolni és kíváncsiságból megkértem, hogy mutassa meg, hogyan kell játszani. Nagyon nehéznek találtam, de egyre több és több időt töltöttem vele és a játék megszállottjává váltam.

Hol tanultál meg ördögbotozni?
Itt Temucoban nincs olyan hely, amit a cirkuszművészeteknek tartanának fent, leszámítva néhány kevéssé elérhető workshopot, úgyhogy én nyilvános helyeken tanultam. A többi zsonglőrrel keresünk olyan zugokat a városban, ahol összegyűlhetünk gyakorolni és megosztani a tudásunkat másokkal. Mivel az ördögbot nem annyira népszerű zsonglőreszköz, ezért sok mindent az internetről tanultam vagy én találtam ki.
Legelőször úgy tanultam, hogy sokat néztem másokat, majd órákat töltöttem a nappaliban gyakorlással, miközben villanykörték és vázák törtek ripityára.

Jelenleg mit gyakorolsz?
Hát már sok gyakorláson vagyok túl és nagyon koncentráltan keresek új ötleteket, kombinációkat, test-trükköket kombinálok, hogy a játék szép letisztult és folyamatos legyen. Sokat tanulmányoztam a zsonglőrködés más ágait, különböző játékokat, hogy szélesebb látókörrel és nyitottabb elmével álljak neki játszani és új dolgokat kitalálni.

Melyik a legnehezebb trükk, amit meg szeretnél tanulni?
Szerintem minden trükk nehéz először egy és két ördögbottal is.

Hogyan jellemeznéd a stílusod? Milyen stílusokat kedvelsz még?
Szeretek folytonosan, összefolyó mozdulatokkal játszani azt az illúziót keltve, hogy az összes trükk összekapcsolódik. A gyors játékot is kedvelem. Tetszik Paul Rozaire stílusa.

Tüzes bottal is játszol?
Igen, de nem nagyon vagyok oda érte, mert szerintem korlátozott vele a játék. Csak rendezvényeken, gálákon és hasonlókon használom.

Mivel töltöd el egy átlagos napodat? Hány órát gyakorolsz?
Egy normál napon kb. 2-3 órát gyakorlok, néha többet.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Talán más célok miatt háttérbe szorul majd a zsonglőrködés, de mindig az életem része fog maradni.

Mit javasolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Az ördögbot komplikált, kitartónak kell lenni, sokat kell gyakorolni és mindig a tökéletességre kell törekedni minden egyes trükknél és ki is kell kísérletezni sokat. Vedd fel magadat vagy figyeld meg magad a tükörben, hogy ki tudd javítani a hibáidat.

Milyen ördögbotokat szeretsz használni?
Nálunk, Chilében, általában kónikus ördögbotot használunk.

Milyen a zsonglőrélet Chile-ben? Népszerű az ördögbot??
Az ördögbot egyre népszerűbb, bár kicsi a közössége, de jók a tendenciák itt Chile-ben.

Hogyan képzeled el magad idős korodban? Akkor is fogsz zsonglőrködni?
Idősebb koromban is szeretném folytatni ezt a gyönyörű művészeti ágat újabb ötletek kidolgozásával és további újdonságok elsajátításával. Lehet, hogy kicsit félre kell majd raknom, de az ördögbot mindig a részem marad, mert ez több, mint egy hobbi, valami olyasmi, ami arra a gondolatra vezetett, hogy képes vagyok jól csinálni dolgokat, méghozzá úgy, hogy ez közben számomra is a legjobb.

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
July 2011 - Simon Oganisyan ▶
June 2011 - Tomás Di Tomaso ▶
May 2011 - Nikki Snijders ▶
April 2011 - Markus Furtner ▶
March 2011 - Adam Dipert ▶
February 2011 - Paul Rozaire - Polostick ▶
January 2011 - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú heroes interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr133192708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása