HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2012. március

2012.03.31. 09:00 bravojuggling

IN ENGLISH


 

Yuho Fukuzawa kreatív ötletekkel gazdagította az egy- és kétbotos trükkök palettáját, kiemelkedő a kétbotos koszorúban.
Kedvencünk ez a békajelmezes videója.

Név: Yuho Fukuzawa (Pyoko Frog)
Életkor: 20
Nemzetiség: japán
Lakhely: Tokyo
Foglalkozás/iskola: Tokiói Egyetem

Hány éve ördögbotozol?
8 éve (2003 májusától), de 2 éve kezdtem komolyan gyakorolni.

Hány ördögbotod van?
Most 8 botom van: 2 kónikus ördögbot, 6 virágbot. Nemrég vettem még 5 virágbotot!

Zsonglőreredmények (díj / fellépés / trükk, amire büszke vagy / stb.):
Nincs semmilyen díjam. A fellépés az egyetemi fesztiválon és a Youtube-ra feltöltött videók az eredményeim.

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Csak virágbottal játszom. Még 3 buzogányt se tudok dobni.

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
A Tokiói Egyetem "Malabaristas" nevű zsonglőrklubjának vagyok a tagja.

Miért ezt a zsonglőreszközt választottad és mikor találkoztál vele először?
Amikor 8 éves voltam, a nagymamám elvitt egy vidámparkba Asakusában, Tokióban. Ott láttam először ördögbotot egy színpadon. 4 évvel később kezdtem a középiskolát, aminek a zsonglőrklubjában fogtam először ördögbotot és kezdtem el játszani.

Milyen trükköket gyakorolsz most?
A Ghosttól származó "2 botos koszorú"-t: az egyik botot a jobb kézből a balba half flippel adjuk át, a másik botot a balból a jobb kézbe tik-takkal ütjük át. A barátaim ezt "Idling shower"-nek (tik-tak koszorú) hívják. Már egy éve gyakorlom, a rekordom kb. 100. Továbbfejlesztettem "2 botos doboz"-zá. Ezt gyakorlom most és a legjobb eredményem csupán 6. Valószínűleg ez a legnehezebb trükk, amit meg tudok csinálni.

Vannak olyan trükkjeid, amiket te találtál ki?
Habár számos trükköt kigondoltam már, végül a legtöbbről kiderült, hogy már más is megcsinálta, de ezt a kettőt szeretem, valószínűleg én találtam ki őket:

1. Helmsman (kormányos)
A terelő mindkét végét meg kell fogni és úgy kell "pillangó"-szerű mozgást csinálni, mint a "dugóhúzó"-nál és a forgatásnak megfelelően cserélni kell a kezeket. A lábaid között, a hátad mögött és a nyakad körül is átadhatod.

2. Donuts (fánk)
Ez egy kétbotos trükk. Az egyik botot a nyakon átpördítve kell a jobb kezedből a balba átadni, a másik botot egy fél flippel vagy egy tik-takkal kell balról jobbra adni.

Mik a kedvenc trükkjeid?
Az előbb említett trükkökön kívül szeretem a legtöbb helikopter és bicikli alapú trükköt. Ellenben nem szeretem a terelőt eldobni trükkök közben, mert nem vagyok jó dolgok dobásában.

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
Szeretem azokat a stílusokat, amelyek rejtélyes hangulatot keltenek. Higgadtan, erőlködés nélkül, mégis - technikai értelemben - fantasztikus trükköket előadva akarok játszani.

Játszol tüzes bottal is?
Még sose volt a kezemben tüzes bot. Ha lenne nekem egy, akkor a pillangót próbálnám ki és halálra égetném magam.

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
2-3 órát gyakorlok kétszer egy héten a zsonglőr klubban és 1-2 órát egy átlagos napon. Néha viszont nem veszem kézbe egyáltalán.

Fel szoktál lépni ördögbottal?
Igen, fellépek az egyetemi fesztiválon. Most is épp az új koreográfián dolgozom és gyakorlom a májusi fesztiválra.

Szoktál zsonglőrködést oktatni?
Alkalmanként szoktam gyerekeket tanítani a közösségi házban. Olyan élénkek, hogy én halálosan fáradt leszek a tanítás végére.

Miért szereted az ördögbotot?
Az egyedi és sajátos forgása miatt.

Mik a gyenge pontjaid?
Bár úgy kéne gyakorolni, hogy a jobb és a bal oldal közti egyensúly meglegyen, én mindig úgy gyakorlok, hogy csak a jobb kezemre koncentrálok. Következésképpen, még a pörgetés is jobban megy a jobb kezemnek, mint a balnak.

Milyen a zsonglőrélet Japánban? Népszerű az ördögbot?
Nem, a hagyományos (dobás alapú) zsonglőrködés és a diabolók vannak túlsúlyban, de sok egyéni botos van Japánban és én nagyon kedvelem őket. Például Nagotsuki egy őrült albert-gép (ls. albert and trebla trükk).

Mondj egy ördögbotokkal kapcsolatos vicces történetet!
Egyszer, mikor a vonatállomáson vártam, egy ismeretlen férfi megszólított: "Ezek virágbotok?". Kiderült, hogy egy lufihajtogató művész. Nem számítottam rá, hogy találkozom valakivel ott, ahol lakom, aki tudja, hogy mi az, hogy ördögbot.

Milyen céljaid vannak az ördögbottal kapcsolatban? Mi jelent kihívást számodra?
Addig nem vagyok képes célokat kitűzni, amíg el nem vesztem az ördögbotok iránti érdeklődésemet.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Nem, amíg lesznek ördögbotok a szobámban, én folytatni fogom a botokkal való zsonglőrködést. Még ha úgy is alakulna, hogy a zsonglőrködés már csak egy kis szelete az életemnek, akkor is biztos vagyok benne, hogy továbbra is űzni fogom valamilyen formában.

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Alkossatok új trükköket saját erőbedobással.

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr294345212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása