HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2012. május

2012.05.29. 23:01 bravojuggling

IN ENGLISH


 

Lund lusta embernek tartja magát, ha nem a zsonglőrködésről van szó, ezen a területen viszont megállás nélkül képezi magát. Folyamatosan keresi az újabb és újabb ördögbotos trükköket, kombinációkat már több, mint 10 éve.

Név: Lukas Emanuel Reichenbach - Lund
Életkor: 21
Nemzetiség: német
Lakhely: Freiburg
Iskola/foglalkozás: Biológiát tanultam 3 félévig, de most abbahagytam, hogy jobban tudjak a zsonglőrködésre koncentrálni. Jelenleg csak egy aprócska munkám van, utcán zsonglőrködöm és készülök a felvételikre, mert jövőre több cirkusziskolában is szerencsét próbálok.

Hány éve ördögbotozol? 11 éve már

Hány ördögbotod van? 3 ördögbotom van és 2 tüzes ördögbotom, de már rengeteget eltörtem és kidobtam (talán 20-at).

Zsonglőreredmények (díj / fellépés / trükk, amire büszke vagy / stb.):
Megnyertem az idei IJA-Ezines zsonglőr haiku versenyt és kétszer szerepeltem kiemeltként a juggling.tv-n, amire nagyon büszke vagyok. Felléptem néhány német zsonglőrtalálkozón, többek között a müncheni EJC-n az Open Stage-n.

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Mindennel egy kicsit, labdákkal valamivel többet.

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
Freiburgban egy helyi zsonglőrklubnak vagyok a tagja.

Kérlek, írj néhány szót magadról!
Lusta ember vagyok, ha nem a zsonglőrködésről van szó. Kedvelem a zenét, szeretek olvasni és a barátaimmal együtt lenni a szabadban.

Miért ezt a zsonglőreszközt választottad és hol találkoztál vele először?
Tíz évesen láttam egy helyi cirkusztársulatból valakit ördögbotos számot előadni, annyira lenyűgözött, hogy én is azonnal meg akartam tanulni.

Hol tanultál ördögbotozni?
Anyukám ismert valakit, aki tudott kicsit ördögbotozni és aki egy ifjúsági központban dolgozott, ahol zsonglőrjátékokat is tartott. Meglátogattam és ő megmutatta nekem az alapokat. Aztán elkezdtem gyakorolni.

Melyik trükköt találtad eddig a legnehezebbnek?
Az egyensúlyozásokat és a dupla tik-takot.

Milyen trükköket gyakorolsz most?
Egyensúlyozásokat, dupla tik-takot és ezek variációit. Még dolgoznom kell az anti-tik-takon, amit Eljoh Sneep (Nikki Sneep-Snijders férje) mutatott nekem Joensu-ban. Az a lényege, hogy a tik-tak ütések/elkapások az ördögbot belső részét érik, nem a külsejét.

Vannak olyan trükkjeid, amiket te találtál ki?
Vannak olyanok, amiket én találtam ki, de később kiderült, hogy már más is kitalálta őket előttem. Van pár olyan is, amiről még most is úgy gondolom, hogy eredeti, saját ötletek. Ezenkívül szeretem mások trükkjeit is felhasználni, - meg is ragadom az alkalmat, hogy köszönetet mondjak mindazoknak, akik valamikor trükköt mutattak nekem.

Mik a kedvenc trükkjeid?
Általában jobban szeretem az 1 botos trükköket a 2 botosaknál. Nagyon szeretem ötvözni a zsonglőr dobásokat és az ördögbotos trükköket, szeretem a csuklón átpördítős és a csuklóban megakasztós trükköket, de őszintén szólva a kedvenc trükköm és valószínűleg mindig is az marad az alap egy botos tik-tak és az összes variációja.

Melyek a legnehezebb trükkök, amiket meg tudsz csinálni?
Néha sikerül hibátlanul kiviteleznem az anti-tik-takot, és van néhány olyan kombináció, amibe buzogányozásból vettem át elemeket és nagyon nehezek. A legnehezebb trükkök persze mindig azok, amiket épp pár napja tanultam.

Melyik a legnehezebb trükk, amit szeretnél megtanulni?
Dupla propeller úgy, hogy közben egy ördögbotot egyensúlyozok az orromon és egy másikat a lábamon - ez szuper lenne.

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
Amikor elkezdtem, akkor csak trükköket tanultam, nem foglalkoztatott a stílus. Később Markus Furtner nagy hatással volt rám, inspirált és sokat segített is zsonglőrtalálkozókon. Aztán eljött egy pont, amikor megpróbáltam valami újat csinálni és saját trükköket és stílust találni. Ebben az időszakban a buzogány manipulációs stílus inspirált, ami az utóbbi években eléggé elterjedt. Ezenkívül bármit örömmel beépítettem a stílusomba, amire felfigyeltem. Jelenleg a nyugodt, lassú trükköket keverem az energikusabb trükkökkel - mint pl. a piruett -, és így a trükkök széles skáláját tudom bemutatni. Azt hiszem, hogy nincs olyan stílus, amit ne kedvelnék, de az fontos számomra, hogy az ember stílusa belülről fakadjon és passzoljon az egyéniségéhez.

Játszol tüzes bottal is?
Tudok, de nem szoktam. Szerintem az ördögbotozás láthatatlan terelőkkel nem túl mókás.

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
Miután felkeltem, eldöntöm, hogy az idő kedvező-e utcai zsonglőrködésre, és ha igen, akkor 2 vagy 3 órát játszom a napon, de ilyenkor nem igazán gyakorlok új trükköket. Rossz időben a tornaterembe megyek ördögbotozni és labdázni kb. 2 órára. Ezután szünetet tartok, eszek valamit és később újra nekilátok zsonglőrködni vagy erősíteni. Esténként általában valamilyen tanfolyamon veszek részt, jelenleg a következőkön: improvizációs színház, balett, helyi zsonglőrklub találkozója. Szeretnék még másra is járni: akrobatikára, esetleg egy másik táncos vagy színházi dologra.

Hogyan és hol gyakorolsz?
A kertemben gyakorlok vagy ha rossz az időben, akkor egy tornateremben. Két különböző típusú edzésmenetem van, amelyek közül a megérzésemre hagyatkozva választok. Néha zenét hallgatok és megyek a flow-val és csak csinálom, ami eszembe jut. Ha így gyakorlok, akkor több kombinációt csinálok és új fogásokat keresek. A másik gyakorlási módszer esetén kiválasztok egy konkrét trükköt (mint pl. a dupla tik-tak, anti tik-tak, egyensúlyozás, stb.) és azt gyakorlom, amíg megy az első szám, aztán egy másik trükköt választok a következő számhoz.

Fel szoktál lépni ördögbottal?
Gyakran játszom az utcán, de nem egy igazi műsort adok elő, az inkább egy technikai bemutató, ami egyben nagyszerű gyakorlás is - szóval asszem ez nem számít. Néha fellépek zsonglőrtalálkozókon, és ha kapok bármilyen más lehetőséget, akkor ott is. Jelenleg két színpadi produkción dolgozom. Az egyik inkább technikai, míg a másik inkább komikus, egy nagyon hosszú viccen és 2 botos kitartásokon alapszik, amit nagyon mókás előadni. Remélem, hogy több fellépési lehetőséghez jutok és talán egy kis pénzt is kereshetek majd velük, amint elkészültek.

Szoktál zsonglőrködést oktatni?
Rendszeresen nem. Tartottam már néhány foglalkozást, és ha látok valakit a közelemben, aki ördögbotozni tanul, akkor általában megyek és mutatok pár egyszerű fogást.

Miért szeretsz ördögbotozni?
Egyszerűen jó érzéssel tölt el, fantasztikus, hogy mennyi mindent lehet csinálni csupán 3 bottal. Ráadásul szabadon lehet mozogni velük játék közben, ami sokat hozzátesz az áramló érzéshez, a flow-hoz, miközben csinálod.

Mik az erősségeid, gyenge pontjaid?
Az egyensúlyozás, a 2 ördögbotos siteswapok, a dupla tik-tak, amik most nem nagyon mennek. A csuklón átpördítős trükkökben és a különböző trükkök kombinálásában viszont jó vagyok.

Milyen ördögbotokat szeretsz használni?
A nehezebb, bojt nélküli ördögbotokat szeretem. Nem nagyon játszottam eddig virágbottal, de gondolkodom rajta, hogy veszek párat, hogy új élmények érjenek.

Milyen a zsonglőrélet Németországban? Népszerű az ördögbot?
Szuper a zsonglőrélet Németországban, sok zsonglőrklub működik, vannak találkozók és nagyszerű zsonglőrök. Az ördögbot elég népszerűvé vált, sok ember legalább kipróbálja és a legtöbb jó zsonglőr tudja az alapokat, még ha rendszeresen nem is játszanak vele, ami szomorú. Ráadásul sok jó ördögbotos is van itt. Amikor elkezdtem 10 évvel ezelőtt, akkor jóformán senki (kivéve Markus Furtner) nem tudta a dupla propellert, most már van minden találkozón néhány ember, aki meg tudja csinálni.

Mondj egy ördögbottal kapcsolatos vicces történetet!
Egyszer egy részeg embert a villamoson elég nehéz volt meggyőzni arról, hogy az ördögbotjaim nem baseball-ütők. Egy másik alkalommal meg egy angol fiú nézte, ahogy játszom és megállás nélkül azt kiabálta fura kiejtéssel, hogy "amazing" (= nagyszerű). Alig tudtam visszatartani a nevetést.

Mik az ördögbottal kapcsolatos céljaid? Mi jelent számodra kihívást?
Az a célom, hogy mindig újabb és újabb ördögbotos trükköket, kombinációkat vagy bemutatási módot találjak. Kihívást jelent, hogy folyamatosan egyre jobb legyek.

Hogy képzeled el magad öregnek? Fogsz még akkor is zsonglőrködni?
Egy nagy szakállú öregember leszek, aki a parkban üldögél és időről-időre játszik egy kicsit az ördögbottal. Legalábbis remélem, hogy így lesz.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Nem.

Kinek ajánlod az ördögbotot?
Természetesen mindenkinek, de főleg gyakorlott zsonglőröknek (közülük is a buzogányosoknak), ha valami újat akarnak kipróbálni.

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Érezzétek jól magatokat! És ha egy trükk sok próbálkozás ellenére se megy, akkor fogjatok bele egy másik trükk gyakorlásába és az előzőre térjetek vissza egy év múlva!

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2012. április - Michael Sather - Stixguru ▶
2012. március - Yuho Fukuzawa - Pyokofrog ▶
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stixguru stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr964553948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása