HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2011. január

2011.01.27. 14:37 bravojuggling

IN ENGLISH

 

Alì Akbar Rahati Nover, avagy YouTube-os nevén 3FlowerGhost már akkor belopta magát a szívünkbe, amikor egyszerre 3 botot pörgetett: kettőt a kezeiben tartott terelőkkel, a harmadikat pedig a lábai közé szorított terelőn. Nagyszerű mutatvány és ez csak egy Ghost innovatív és szellemes trükkjei közül.

Életkor: 22 leszek márciusban
Nemzetiség: félig iráni, félig olasz
Lakhely: most az olasz Pescara-ban lakom (a tanulmányaim végéig)
Állás/iskola: Pszichológiai egyetem
Hány éve botozol: 2004. augusztus 9-én kezdtem, szóval már több mint 6 éve

Hány botod van:
17 botom van összesen (ha nem számoljuk azokat, amik eltörtek vagy elvesztek), ebből 5 klasszikus ördögbot, 2 tüzes virágbot, 2 db 20 cm-es virágbot, és mindegyiknek van saját neve.

Zsonglőreredmények (díj / előadás / trükk, amire büszke vagy / stb.):
* Második díj az 1. utcai művész versenyen Omegnac-ban
* Felléptem néhány gálán. (2008, 2010 Ascoli, 2011 Empoli)
* Kortárs virágbotozás színpadi gyakorlata és elmélete, 2011 Empoli
* Közös dokumentumfilm Róma utcai előadóművészeiről
* Bemutató egy helyi tévé által sugározott szórakoztató műsorban
* Együttműködés virágbotgyártóval
* Az olasz Juggling Magazine számára írok biográfiát és cikkeket az ördögbotról.
* 2 trükkre vagyok igazán büszke (saját gyerekeimként tekintek rájuk): a dupla helikopter és a koszorú.
* EJC, Karlsruhe, 2008 - dupla propeller rekord: 1 óra és 4 perc
* Megalkottam egy jelölésrendszert ördögbotra.

Egyéb zsonglőreszközök, amin játszol:
Élvezettel elsajátítottam a botozás mellett a poi, az 5 labda, a buzogány, a kontakt alapjait és egy kicsit a tollpörgetésből, de egyiknél se léptem túl az alaptrükkökön. A legtöbb inspirációt a buzogányozás adja a trükkjeimhez.

Tagja vagy valamilyen csapatnak/csoportnak/klubnak/szervezetnek:
Jelenleg egyedül játszom, de a jövőben szeretnék egy kortárs cirkusz társulatában játszani.

Kérlek írj pár mondatot magaról általánosságban:
Virágbot volt az első szerelmem, azonnal nekiálltam felfedezni és kihozni belőle az összes rejtett lehetőséget. Tanulmányozom matematikai, fizikai, mechanikai szempontból. Virágbot-fanatikusnak tartom magam, de remélem, hogy nem én vagyok az egyetlen, habár még nem láttam senkit, aki hasonlóképp dolgozna.

Miért ezt a zsonglőreszközt választottad és hol találkoztál vele először?
Egy nemzeti cserkésztáborban találkoztam vele először. Néhány srác zsonglőrködött és ők segítettek, hogy elkészítsem az első botom. Azóta elválaszthatatlanok vagyunk.

Hol tanultál botozni?
Amikor kezdtem, a városomban és a környékén nem volt más zsonglőr. Az internetről tanultam. Az a szerencsém, hogy nagyon akartam fejlődni, úgyhogy amikor már mindent megtanultam, amit a neten találtam, nekiálltam trükköket kitalálni, hogy folytathassam.

Melyik trükköt tanultad meg a legnehezebben?
Azt hiszem, a halfarok volt a legnehezebb. Rosszul álltam neki, nem a megfelelő technikával. Most, mikor másoknak tanítom, le tudom rövidíteni nekik legalább egy körrel, néhány napra.

Mit gyakorolsz most?
Más eszközökkel ellentétben a virágbotnak nincsenek lefektetve a technikai alapjai, illetve az elmélete, ezért én elkezdtem mindenféle szempontból tanulmányozni: először a poi felöl közelítve, majd a terelő egyik kézben való mozgását vizsgáltam, azután felosztottam a trükköket bináris elven, amiből létrejött az ördögbot jelrendszer. Most a staff antispin-nel, az alkalmazott mechanika differenciál irányító rendszerével és a kettős trükk megvalósítási lehetőségével foglalkozom, vagyis azzal, hogy hogyan lehetne egy kéz segítségével egyszerre 2 bottal is trükközni.

Vannak olyan trükkök, amiket te találtál ki?
Rengeteg trükk van az interneten világszerte, de a legtöbb a kezdő és a középszint közötti. Évek óta a fejlődésem a képzelőerőm gyümölcse. Körülbelül 90%-uk olyan trükk, amit én találtam ki.

Mik a kedvenc trükkjeid?
A kedvenc trükköm elég egyszerű: a kétkezes (vagy dupla) propeller, ami szerintem nagyon látványos, technikás és nem túl nehéz. Szeretem még a helikoptert két virágbottal. Nem tudom túl sokáig csinálni, de jól néz ki.

Melyek a legnehezebb trükkök, amiket meg tudsz csinálni?
Nem csinálom túl gyakran: mindkét kezemmel pörgetek, majd az egyik botot a lábamra ejtem. Visszarúgom a levegőben a hátam mögé, végül a kezeimet keresztezve kapom el. El se tudjátok képzelni azt az őrületet, amit akkor éreztem, mikor először láttam, ahogy ezt egy ismerős csinálja. Szerencsére le tudtam őt filmezni. De valószínűleg a legnehezebb trükk a fordított treble. Még sose láttam buzogányokkal. Valószínűleg nem véletlenül.

Melyik a legnehezebb trükk, amit szeretnél megtanulni?
Nem tudom, hiszen minden trükkömet én találom ki. Soha nem jutottam el odáig, hogy rendesen elsajátítsam a 3 botozást, mindig félbehagytam a gyakorlást. Szeretnék újra belevágni hamarosan.

Milyen stílusban játszol és milyen stílusokat kedvelsz még?
A virágbotosok általában hasonló mozdulatokat használnak: hasonló a bottal való kapcsolatuk, a terelőtrükkök, jellemző a sok helikopter a játék során, és ami leginkább feltűnt, hogy a legtöbben túl gyorsan és zavarosan játszanak, át se gondolva, hogy miért is csinálják az adott trükköt. Elhagytam ezeket az elemeket és elméleti síkon tervezem meg a mozdulatokat, több testmozgást használok és több trükköt csinálok csak a bottal, valószínűleg egy olyan stílusban, ami már egy kicsit túl tervszerű. Buzogány felöl közelítettem meg a trükköt. Szeretek nehéz, de vizuálisan meglepő trükköket használni, de leginkább lassan és pontosan szeretek játszani, úgy hogy eggyé válok a bot mozgásával.

Játszol tüzes bottal is?
Véleményem szerint a tüzes bottal való játék korlátozott. Kevés olyan mozdulat van, ami hatására a fáklyák ívet húznak. Előfordul, hogy tüzezem, de jobban szeretek tűz nélkül játszani, mert úgy szabadabbnak érzem magam.

Mit csinálsz egy normál napon, hány órát gyakorolsz?
Korábban minden nap játszottam, néhány órát, most a tanulmányaim mellett nehéz gyakorolni. Amint van egy kis szabadidőm, nem tudok meglenni a botom nélkül. Amikor érzem a hiányt elkezdek dobálni bármit, ami a kezembe kerül.

Hogyan és hol gyakorolsz?
Nagyon lusta vagyok és mindig bent játszottam. Szerencsére a bot, ellentétben más zsonglőreszközökkel, nem mindig igényel sok teret. Büntetésképpen, sajnos, a magasság terén korlátozva vagyok.

Szoktál bottal előadni?
Mindig is élveztem a szerepléseket. A legnagyobb siker az előadások után, ha olyan emberekkel találkozom, akik korábban lebecsülték a virágbotot, de én megváltoztattam a véleményüket.

Tanítasz zsonglőrködést?
Mindig tanítottam. Először barátként, hogy legyen kivel játszani, majd néhány évig Pescarában, egy kis cirkusziskolában. Nemrég tartottam egy 3 napos intenzív virágbot/ördögbot szemináriumot minden szinten, ahol elméletet oktattam és azt, hogy hogyan kell felépíteni egy showt.

Miért szereted a botozást?
Szeretek trükköket kitalálni, szeretek mozogni, de leginkább a zsonglőrök világát kedvelem. Számomra a virágbot nem különbözik a buzogánytól, bár korlátokat szab, hogy nincs feje és fogója. Nagy figyelmet fordítok a bot forgására. A virágbottal való játék folyamatos üldözés. A virágbot meghosszabbításává válok (és nem fordítva, ahogy esetleg gondolnátok).

Mik az erősségeid/gyengeségeid?
Az erősségem minden bizonnyal a módszeresség és a tervezés. Részletesen kidolgozom a trükkjeimet és a variációkat, úgyhogy azokat klasszikus ördögbottal is meg lehet csinálni. Jó a képzelőerőm, néha meg is haladja a képességeimet. Gyengeségem, hogy a magasban nehezen kontrolálom a botot. Nem is szeretem a dobásokat.

Milyen botokat szeretsz?
Még nem találtam olyan botot, ami minden elvárásomnak eleget tett volna. A könnyebb és vékonyabb botokat kedvelem. Különböző márkájú virágbotokból raktam össze egyet, más a teste és más a feje. Megfelelő hosszúságú és átmérőjű terelőt se találok a piacon.

Milyen a zsonglőrélet Olaszországban? Népszerű az ördögbot?
Mikor bekerültem ebbe a körbe, a virágbotosokat nem tekintették zsonglőrnek, nem szerették őket azok, akik bojt nélküli bottal játszottak. Néhány éve a virágbot már népszerűbb, és mióta fellépek, a szakadék kezd eltűnni a botosok között.

Mi a bottal kapcsolatos célod? Mi jelent számodra kihívást?
Szeretem követni a trendet és más zsonglőreszközök fejlődését. Viszont azt vettem észre, hogy az ördögbot sose érte el az igazi áttörést. Pedig még a hullahopnak is sikerült. Mindig másodrangú eszközként tekintettek rá, még azok is, akik használják, nem lépnek túl a közismert alapokon. Így nem lehet saját stílusuk sem. Sokszor hallottam, hogy a botozás nem igazi zsonglőrködés. Az a célom, hogy folytatom és megmutatom a világnak, hogy több is van a botban a 4 általános trükknél, és hogy az ördögbot semmivel se kevesebb, mint a buzgány vagy a labda.

Hogy képzeled el magad öregen? Fogsz még zsonglőrködni?
Lehet, hogy nem fogok zsonglőrködni, de remélem, hogy át fogom tudni a szenvedélyemet a jövőbeli utódomnak. Ez igazán boldoggá tenne.

El tudod képzelni, hogy többé ne botozzál?
Csak abban az esetben, ha mindkét kezem be lenne gipszelve... de abban az esetben is tudnám használni a lábam.

Mit javasolsz kezdő/haladó botosoknak?
Nézzék meg, hogy mások hogy játszanak, tanuljanak tőlük és utána mindent tegyenek meg, hogy ne őket utánozzák. Keressék a lehetőséget arra, hogy egyediek legyenek, de használják is fel mások tapasztalatait. Tanuljanak meg mindent, ami szükséges és mikor ez megvan, tanulják azt, amit nem tudnak. De a legfontosabb, hogy játsszanak szívből.

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú heroes interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr452618250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása