HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2012. április

2012.04.30. 20:29 bravojuggling

IN ENGLISH


 

Stixguru a trükkvideóinak köszönhetően talán az egyik legismertebb ördögbotjátékos. Magunk is ámulattal és hitetlenkedve néztük, majd próbáltuk ellesni a mozdulatait az ördögbottal való ismerkedésünk kezdetén. Bár azóta már mi is sok trükknek vagyunk a birtokában, csodálatunk azóta se fakult meg.

Név: Michael Sather - Stixguru
Életkor: 37
Nemzetiség: amerikai
Lakhely: Temecula, CA
Foglalkozás: értékesítő (napsütés árusításából élek)

Hány éve ördögbotozol? 19

Hány ördögbotod van? 50?

Zsonglőreredmények (díj / fellépés / trükk, amire büszke vagy / stb.):
2005 IJA Individual Prop Competition - ördögbot kategória - bajnok
2008 IJA Individual Prop Competition - 3 labda kategória - bajnok

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Labda, buzogány

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
San Dieguito Manipulation Society (jelenleg nem működik)

Kérlek, írj néhány szót magadról!
Apa és férj vagyok, akinek van egy rendes állása, szereti az idejét a családjával tölteni, de emellett szenvedélye a zsonglőrködés.

Miért ezt a zsonglőreszközt választottad és hol találkoztál vele először?
1993 - Tempe, AZ. Elsőéves voltam az Arizona Állami Egyetemen és az egyik barátomnak volt egy házi készítésű virágbotja. Amikor először láttam és kipróbáltam, egyből ráharaptam. Ez még azelőtt volt, hogy boltokban vagy online lehetett volna ördögbotot kapni, úgyhogy emlékszem, kiderítettem, hogy egy környékbeli kávézóban dolgozott a srác, aki gyártotta őket. Felkerestem és szünetében összefutottunk. Tartott egy öt perces tik-tak leckét és eladott nekem egy készletet 20 dollárért. Megszállottként játszottam vele. A barátom csak a tik-takot és a helikoptert ismerte, úgyhogy leginkább magamtól kezdtem trükköket és mozdulatsorokat kitalálni. Aztán eltörtem a botomat úgy 6 hónap múlva egy túlfűtött játék során. Ekkor úgy éreztem, hogy itt az ideje saját botot készíteni. Nagyjából két hétbe telt, míg körbejártam a várost biciklivel a megfelelő alapanyagok felkutatásáért. A nagyszüleim használt teniszlabdákat gyűjtöttek nekem a botok végére, a botra és a terelőkre teniszütő gripet tekertem. Infinisticks-nek neveztem el és árulni kezdtem más diákoknak és barátoknak.

A főiskola elvégzése után körülbelül egy évvel, 1998 vége felé, véletlenek sorozata elvezetett a Liston Concepts-hez. Nagyjából egy évig teljes munkaidőben nekik dolgoztam, értékesítéssel és marketinggel foglalkoztam. Boltoknak és üzletvezetőknek árultam botokat szerte az országban. Kereskedelmi és áruházi bemutatókat, workshopokat tartottam. Helyi közösségi napközikben tanítottam és még önkénteskedtem is elmegyógyintézetekben és drog rehabilitációs központokban - bárhol, ahol tanulni szerettek volna. Árultam botokat utcai fesztiválokon és kézműves vásárokban egész Dél-Kaliforniában. Akkoriban még teljes állásban csináltam, de azóta is elmegyek néhány utcafesztiválra minden évben. Próbálok ördögbotos foglalkozást tartani minden zsonglőrtalálkozón, -fesztiválon, amin részt veszek. 2002-ben jelentettem meg a "Stixguru: The Art of Stixplay" (Stixguru: Az ördögbotozás művészete) c. filmet a bátyám, Kevin és a feleségem, Sarah segítségével. Szeretem azt hinni, hogy ez a film segített az ördögbotozás művészeti szintjének emelkedésében és az ördögbotozást a zsonglőruniverzum egy független hajtásaként fogadtatta el.

Hol tanultál ördögbotozni?
A képzeletemben és lehetséges, hogy egy párhuzamos világban.

Melyik trükköt tanultad meg legnehezebben?
Nova piruttet (most is csak kb. 10-ből egyszer jön össze)

Milyen trükköket gyakorolsz most?
Árnyaltabb, "statikus" trükköket és terelőforgatásokat. Köszönet Adam Dipertnek, hogy megismertetett a coriolis koncepttel.

Vannak olyan trükkjeid, amiket te találtál ki?
Igen - lásd a DVD-met, a honlapomat vagy a YouTube csatornámat.

Mik a kedvenc trükkjeid?
Levitáció, Trilokopter, Kamásli, Nyakkendő, Turbulencia és ne feledjük a Csirkeszárnyat. A kedvemtől függ, hogy épp melyik.

Melyek a legnehezebb trükkök, amiket meg tudsz csinálni?
Az adott naptól függ.

Melyik a legnehezebb trükk, amit szeretnél megtanulni?
A botok aggyal való irányítását (telekinesis)

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
FLOW

Játszol tüzes bottal is?
Alkalmanként

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
Voltak olyan időszakaim, amikor annyira megszállott voltam, hogy 8-10 órát is játszottam egy nap, főleg, mikor demókon és kereskedelmi bemutatókon dolgoztam. Amikor az IJA versenyére készültem, akkor tízszer átmentem a gyakorlatomon minden nap hónapokon át a verseny előtt. Jelenleg is játszom minden nap, de csak úgy 15 percet. Ez a napvégi meditációm. Vasárnap délutánonként megpróbálok beiktatni 1 óra zsonglőrködést a tornatermi edzés részeként.

Hogyan és hol gyakorolsz?
Otthon és a sportteremben. Illetve mindig tartok magamnál néhány készletet a kocsimban.

Fel szoktál lépni ördögbottal?
Csak néhány alkalommal léptem fel megkoreografált trükksorral. Nem vagyok oda a színpadi műsor összeállításáért, az egyetlen alkalom, amikor ilyet csináltam, az az IJA Egyéni Ördögbotos Bajnokságára készült. Én jobban szeretek aktív meditációként ördögbotozni, miközben eggyé válok az ördögbottal és beleolvadok az Áramlásba (FLOW). A legjobb trükkjeim elhibázott mozdulatokból születtek és ez csak akkor történik meg, ha ki tudod kapcsolni a gondolkodást és az analizálást. Akkor vagyok a csúcson, ha egyedül játszom, nincs szükségem közönségre.

Szoktál zsonglőrködést oktatni?
Tízezreknek tanítottam személyesen az ördögbotozás művészetét és néhány száznak a labdazsonglőrködést. Meg se tudom becsülni azoknak a számát, akik az internetre feltöltött videóimból tanultak. A honlapom 2002 óta működik. Szép számmal adtam el a DVD-imből is az évek alatt (2002-ben VHS-en jelent meg, majd 2005-ben újra kiadásra került bónusz felvételekkel).

Miért szeretsz ördögbotozni?
Ez egy végeláthatatlan rejtvény végtelen lehetőséggel. Nagyon meditatív számomra. Mindig is élveztem a fizikai készségeket igénylő koordinációt. Ráadásul ez egy kreativitás generátor.

Mik az erősségeid, gyenge pontjaid?
Az idő. Teljes állásom és családom van. Az, hogy jó apa és férj legyek, a legfontosabb a számomra. Ezenkívül vízilabda edző is vagyok. Legalább 15 percet igyekszem találni minden nap (általában lefekvés előtt), amit ördögbotozásra tudok szánni. Ez a meditációm. Néha, ha elfelejtem a kezembe venni az ördögbotot napközben, kipattanok az ágyból úgy éjjel 3-kor játszani és csak utána fekszem vissza. Ez olyan, mint egy viszketés, amit meg kell vakarni minden nap. Gyógymód és függőség.

Milyen a zsonglőrélet az USA-ban? Népszerű az ördögbot?
Valószínűleg több ember tud ördögbotozni, mint 3 labdával zsonglőrködni. Ennek ellenére az ördögbot soha nem érte el teljesen a fordulópontot, amivel betört volna a populáris kultúrába. Viszont még el fog jönni az ő ideje. Úgy hiszem, hogy a sport felől történő megközelítés fogja a következő szintre emelni. Ez az egyik következő projektem.

Mik az ördögbottal kapcsolatos céljaid? Mi jelent számodra kihívást?
A végső célom az, hogy az ördögbot a közkultúra részévé váljon, hogy létrejöjjön egy speciális sportág, amilyet még a világ nem látott, ami keretet adna az ügyesség, a kreativitás és az érzelmek bemutatására.

Hogy képzeled el magad öregnek? Fogsz még akkor is zsonglőrködni?
Halálom napjáig, utána pedig szellemként.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Ilyen opció nincs.

Kinek ajánlod az ördögbotot?
Mindenkinek legalább egyszer ki kellene próbálnia. Valószínűleg 25-ből egy ember folyamatosan használná és 1000-ből egy válna megszállottá.

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Játsszatok minden nap! Adjátok át magatokat a FLOW-nak!

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2012. március - Yuho Fukuzawa - Pyokofrog ▶
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stixguru stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr694485079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása