HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2012. július

2012.07.31. 23:30 bravojuggling

IN ENGLISH

Florent Lestage táncos mozdulataival és játékos testhelyzeteivel kápráztatott el minket. Reméljük, hogy az új társulatában ismét szerephez jutnak az ördögbotok is.

Név: Florent Lestage
Életkor: 26
Lakhely: Brüsszel
Iskola: 5 évig tanultam különféle cirkuszi iskolákban, egy évet a Lomme-i Et vous trouvez ça drôle-ban (’És ezt most viccesnek találjátok’), egy évet a Montpellier-i Balthazar-ban és hármat a montreali Nemzeti Cirkuszi  Iskolában.

Hány éve ördögbotozol? 12 és 22 éves korom között ördögbotoztam.

Hány ördögbotod van? 37 ördögbotom van, 3 különböző típusú.

Zsonglőreredmények (díj / fellépés / trükk, amire büszke vagy / stb.):
A Compagnie Tête d'Enfant (’Gyerekfej Társulat’) nevű társulatban dolgozom.
Ezüst érem és a közönségdíj a holnap cirkuszának világfesztiválján.
Három évig turnéztam a 7 doigts de la main (’A kéz 7 ujja’) Psy című darabjával.

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Mostanában szinte egyáltalán nem ördögbotozom, leginkább azt a számomat mutatom be, amelyben egy hajlított végű sétapálcával és buzogányokkal játszom, de az ördögbotos zsonglőr hátterem nagyon nagy hasznomra volt a kísérletezések során.

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
Nem vagyok tagja egyetlen zsonglőrklubnak sem. Zsonglőr vagyok, de legfőképpen artista és szeretem minden ágát ennek a műfajnak, a zsonglőrködéstől a bohócmesterségen át az akrobatikáig. Utazom a világban, szereplek előadásokon, fesztiválokon: szeretek találkozni és kommunikálni az emberekkel a művészetemen keresztül.

A zsonglőreszközök közül miért választottad az ördögbotot?
Azért kezdtem el komolyan ördögbotozni, mert úgy gondoltam, hogy a zsonglőrködésnek ez egy olyan ága, ahol még sok minden vár felfedezésre, kitalálásra, megalkotásra.

Hol találkoztál először az ördögbottal?
Dél-Franciaországban egy Regarde en haut (’Nézz magasra’) nevű cirkuszi iskolában kezdtem el játszani, és azon a napon fordultam teljesen e felé az eszköz felé, amikor egy másik ördögbotos zsonglőr érkezett az iskolába. Ettől a naptól fogva, minden héten megmutattuk egymásnak a felfedezéseinket, ötleteltünk és különféle kihívásokat állítottunk egymás elé.

Melyik trükköt találtad eddig a legnehezebbnek?
A kétbotozást tartott a legtovább megtanulni, úgy, hogy szépen párhuzamosan mozogjanak a botok (ez alatt nem a dupla propeller pörgetést értem). Főleg, mert akkoriban nem találkoztam senkivel, aki ezt már tudta volna, és nem tudtam, hogyan fogjak neki.

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
A stílusom nagyrészt a különféle horogmozdulatokon, beakasztásokon alapszik, amikor beszorítom a botot a csuklóm és a terelő közé. Innen kiindulva sokat kísérleteztem azon, hogy hogyan lehet mozogni, helyet változtatni a térben. Célom az, hogy a zsonglőrködést összekössem a helyváltoztatással, hogy a bot súlya befolyásolja a mozdulataimat és rajzoljak a térben. Most már nem gyakorlok ördögbottal, így nincsenek technikai céljaim, de nagyra tartom azokat a fish-változatokat, amikor lassúak a mozdulatok és a test mozgása is közrejátszik a kivitelezésben. 

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
Nincs tipikus napirendem, de amikor turnén vagyok, 3 órával a műsor kezdete előtt érkezem, bemelegítek, nyújtok, egy órát kézállás gyakorlatokat végzek, egy órát pedig zsonglőrködöm. Az alap buzogánymozdulatokkal kezdek, majd a saját figuráimat veszem át, aztán egy fél órát gyakorlok a hajlított végű sétapálcákkal, amiknek a kampós felével kapom el a buzogányt - ez a specialitásom, amelyet már 5 éve fejlesztek. Amikor van időm, szeretek csak úgy ellenni valahol és zsonglőrködni, improvizálni egy zenére, ami inspirálóan hat rám, különféleképp, attól függően milyen hangulatban vagyok.

Célom, hogy valami olyan organikusat hozzak létre, ahol a test is részt vesz a mozdulatokban és a tárgyak útja a lehető legtisztább - szinte vonalakat rajzolok velük a térben -, és hogy játszadozzak a testhelyzetekkel, a zsonglőrködésem ritmusával, a zenével, ami meghatározza az improvizációim milyenségét, a mozdulataim stílusát.

Szoktál zsonglőrködést oktatni?
Többször tanítottam zsonglőrtalálkozókon, de sose rendszeres formában, nincs rá időm az elfoglaltságaim mellett.

Milyen a zsonglőrélet nálatok? Népszerű az ördögbot?
Több évig éltem Québec-ben, ahol a zsonglőrködés sportként fejlettebb. Itt nem találkoztam olyan emberekkel, akikkel az ördögbotozásban tapasztalatot cserélhettem volna, ami biztosan nagyban elősegítette volna, hogy újabb távlatok nyíljanak meg előttem és folyamatosan új ingerek érjenek.

Mindig nehéznek találtam, hogy kevesen ördögbotoznak, és egyszer csak nehéz lett új kihívásokat találni, új stimulációt, a nagyon technikaiakon kívül. A magas technikai tudás sohasem vonzott igazán és még most is ez a helyzet. Szeretem a versengést, de szórakozni is akarok, amikor zsonglőrködöm.

Mondj egy ördögbottal kapcsolatos vicces történetet!
Montrealba mentem a cirkuszi iskola meghallgatására az Amerikai Egyesült Államokon keresztül. A határőrök azt hitték a ördögbotjaimra, hogy fegyverek és ott kellett hagynom őket, vagyis a meghallgatáson nem a saját, hanem más botokkal kellett játszanom.

Mik a zsonglőrködéssel kapcsolatos jövőbeni céljaid? Mi jelent számodra kihívást?
Most éppen a saját társulatom alapításával vagyok elfoglalva, rendezek, és egy új számon dolgozom több sétapálcával és buzogányokkal, gyakorlom a kézállást és az erőemelést valamint a bohócmesterséget, hogy egy olyan előadást készíthessek, amelyben teljesen ki tudom fejezni magam, és hogy a közönséget egy művészi utazásra vigyem, amely ugyanakkor technikailag is kiváló.

Kinek ajánlod az ördögbotot?
Lorraine Brochet-nak ajánlom, hogy ördögbotozzon!

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
A tanács, amit adnék az az, hogy mindig leljék örömüket abban, amit csinálnak, és hogy próbálják megtalálni a saját hangjukat benne.

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2012. június - Rafael Kirashov ▶
2012. május - Lukas Reichenbach - Lund ▶
2012. április - Michael Sather - Stixguru ▶
2012. március - Yuho Fukuzawa - Pyokofrog ▶
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú interview stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr944670147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása