HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2013. február

2013.02.28. 08:54 bravojuggling

Kawika KeAlii Lee

Kawika KeAlii Lee alaposan belemerült a kontakt trükkökbe, ahogy azt a videója is bizonyítja.

Név: Kawika KeAlii Lee
Életkor: 31
Nemzetiség: Hawaii/Amerikai
Lakhely: Alaszka

Hány éve ördögbotozol?
16 éve, de szeretném kihangsúlyozni, hogy ez nem árul el sokat a valós játékidőről. Nagyon lassú folyamat volt a fejlődésem. Hosszú ideig csak hébe-hóba játszottam. Ez olyasmi volt, amiben mindig is jó voltam, de csak mostanában kezdtem komolyan venni.

Hány ördögbotod van? Jelenleg 4 készletem van.

Zsonglőreredmények (díj / fellépés / trükk, amire büszke vagy / stb.):
A FireDrums 2013-on fogok tanítani. Ennek nagyon örülök, mert elértem egy olyan szintre a zsonglőrködésben, hogy kedvet érzek arra, hogy aktív szerepet vállaljak ennek a művészeti formának a tanításában és népszerűsítésében.

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Tudok néhány alapmozdulatot buzogánnyal, semmi különös. Elég sokat játszom staff-fal is, főleg kettővel.

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
Hivatalosan nem, de alkalmanként vendégszerepelek több csapattal.

Miért ezt a zsonglőreszközt választottad és hol találkoztál vele először?
Amikor tinédzser voltam, volt egy ember, aki körbejárta az összes környékbeli zenei fesztivált és árulta a saját készítésű botjait. Tőle kaptam az első készletemet és nagyon szerettem vele játszani. Ettől kezdve ott voltam minden szabadtéri koncerten és táncoltam a botokkal. Kezdetben ennyi volt az egész. Nem gyakoroltam, csak táncoltam vele.

Hol találkoztál először az ördögbottal?
Egy alaszkai nyári zenei fesztiválon. Autodidakta módon tanultam, élvezve a zenét.

Melyik trükköt találtad eddig a legnehezebbnek?
Alaposan elmerültem abban, hogy a kontakt stílust az ördögbotokon alkalmazzam. A legnehezebb trükk, amit jelenleg meg tudok csinálni az valószínűleg egy kontakt mozdulat, amit úgy hívnak, hogy "Jesus Roll". A lábtrükkökben viszont nem vagyok túl jó.

Milyen trükköket gyakorolsz most?
Kontakt trükköket! Az utóbbi időben egyfolytában azon voltam, hogy kontakt mozdulatokkal ötvözzem az ördögbotozást. Amikor először láttam tehetséges contact staff játékosokat, azonnal lenyűgözött a szépségével és megpróbáltam alkalmazni a mozdulatokat. Később láttam Paul Rozaire a "Flowers Power" videoját és az hatalmas inspiráció volt számomra. Az a srác profin csinálja mindazt, amiket én is próbálgattam. Dolgokat, amik a fejemben voltak, de még nem gyakoroltam ki alaposan, illetve amiket még másnál sose láttam, ő viszont zökkenőmentesen csinálta. Arra sarkalt, hogy felkeljek végre a fenekemről és összpontosítsak. Az a célom, hogy találkozzam vele valamikor és megosszuk az ördögbotos tapasztalatainkat. Lehet, hogy körbe kéne majd látogatnom az európai fesztiválokat!

Vannak olyan trükkjeid, amiket te találtál ki?
Ez egy vicces kérdés. Azt hiszem, hogy nem létezik ilyesmi. Sokan bukkannak "új" trükkökre a kreativitásuknak hála. Én autodidakta vagyok, úgyhogy a legtöbb dolog, amit csinálok, az ilyen. Viszont lehet tudni, hogy már mások jóval előttem is csinálták ezeket. Én nem akarok semmit a saját "találmányomnak" nyilvánítani.

Mik a kedvenc trükkjeid?
Az utóbbi időben az 'anti-spin fontain'-t gyakoroltam sokat. Jó érzés csinálni, jól mutat, jó képeket lehet róla készíteni és eljutottam egy olyan szintre, hogy már egy stabil alaptrükk, ami használható, ha vissza kell nyernem az uralmat a bot felett.

Melyik a legnehezebb trükk, amit tudsz?
A legnehezebb trükk, amit jelenleg meg tudok csinálni az valószínűleg egy kontakt mozdulat, amit úgy hívnak, hogy "Jesus Roll". A lábtrükkökben viszont nem vagyok túl jó.

Melyik a legnehezebb trükk, amit szeretnél megtanulni?
Terelőtrükköket. Nagyon kevés ilyet tudok, pedig jól néznek ki. Úgy érzem, ha ezt a hiányosságomat pótlom, akkor az csodát tesz majd a játékommal, úgyhogy ideje, hogy megkapja a kellő figyelmet.

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
Jelenleg Paul Rozaire az, aki a legnagyobb inspirációval szolgál számomra. A stílus, amit képvisel járt már akkor is a fejembe, mielőtt megismertem volna a munkáját.

Szoktál tüzes ördögbottal is játszani?
Igen.

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
Ez nagyon változó. Próbálok minden nap szánni rá egy kis időt, de hazugság lenne, ha azt állítanám, hogy extra fegyelmezett vagyok. Majdnem minden nap ördögbotozom. Néha csak fél-egy órát, máskor órákat.

Hogyan és hol szoktál gyakorolni?
Bárhol, ahol sikerül.

Fel szoktál lépni ördögbottal?
Igen.

Szoktál zsonglőrködést tanítani?
Nem olyan sokat, mint amennyit szeretnék. Megosztom a tudásomat, amikor csak lehet, de nincs ennek egy kialakított formája. Ez olyasmi, amin egyre többet jár az agyam. Elértem egy olyan szintet a fejlődésemben, amikor is az oktatás a következő logikus lépés. Szeretném, ha egyre több ember ördögbotozna, szóval rajtam a sor, hogy megtanítsam őket...

Miért szeretsz ördögbotozni?
Számomra az egyik legjobb dolog az ördögbotban mint eszközben az, hogy bármely ördögbotosnak, akivel találkozom, megvan a maga stílusa. Annyiféle dolgot ki lehet belőle hozni, amennyit csak egy eszköztől el lehet várni. Ha egyszer elkezdesz vele igazán foglalkozni, akkor TÉNYLEG rákattansz. Szerintem nagyszerű, hogy mindenki, aki használja, az mennyire szereti, és mindig öröm megismerni újabb játékosokat és látni, hogy az ő sajátos megközelítésükkel mire jutottak.

Mik az erősségeid/gyenge pontjaid?
Az utóbbi időben sokat foglalkoztam a kontakt trükkökkel, úgyhogy az az erősségemmé vált. Nagyon kevés ember csinálja ezt az ördögbotokkal. A terelő- és a lábtrükkök viszont nem mennek igazán. Van egy pár olyan kontakt mozdulat, ahol a lábtechnikám az, ami visszatart. Már egész jól mehetne a dupla "Jesus roll" oda és vissza, de nem sikerül elég összefüggően. A lábmunkám és a gyenge piruettem azok, amik gátolnak abban, hogy ezt a trükköt gördülékenyen tudjam csinálni, ami a célom.

Milyen a zsonglőrélet az USA-ban? Népszerű az ördögbot?
Erős növekedés tapasztalható az USA-ban a zsonglőrködés területén. Azért olyan messzire nem mennék, hogy azt állítsam, hogy mainstream lett, de növekszik a népszerűsége. A bosszantó a dologban az, hogy ez a népszerűség közvetlen kapcsolatba hozható a tűzhasználattal. Minden alkalommal, amikor kint zsonglőrködöm, akkor az emberek a tüzezésről érdeklődnek. Szeretek tűzzel játszani, de jó lenne, ha a tudásomat értékelnék benne. Ha az ördögbotot nézzük, akkor az egy furcsa helyet foglal el a zsonglőrködésről alkotott képben. Szerintem a legtöbb ember már találkozott vele, de csak nagyon kevesen láttak olyas valakit, aki valóban profin használja. Szinte mindenki bohóckodott vele gyerekként és bárhová megyek, az emberek elkérik az ördögbotomat. Persze csak egy kicsit ütögetik, de elkezdenek tőle vigyorogni és nevetni és ez nagyszerű. Ez az egyik oka annak, hogy úgy érzem, hogy itt az ideje, hogy tanítsak. Az emberek szeretnének játszani vele, de az ördögbotnak meredekebb a tanulási görbéje, mint a legtöbb eszköznek, így csak kevesen tartanak ki mellette. Csak arra van szükségük, hogy valaki irányt mutasson nekik.

Mik az ördögbottal kapcsolatos jövőbeni céljaid? Mi jelent számodra kihívást?
A tanítás és a fellépés felé szeretnék fordulni. Úgy érzem, hogy ez a természetes fejlődési irány. Olyan szintre értem a zsonglőrködésben, hogy bármibe is akarok fogni, az gyakorlást igényel. Nem fogok előre lépni, ha csak hülyéskedek, már túl vagyok azon a ponton. Ha belefognék a tanításba és az előadóművészetbe, akkor az magával hozná, hogy teljes munkaidőben ezzel foglalkozzam és ez olyan intenzív gyakorlás lenne, amire mindig is vágytam. Ezzel nem csak a saját személyes céljaimat váltanám valóra, hanem kivenném a részemet a népszerűsítésben. Azt hiszem, ezzel a kihívással mindenki szemben találja magát, aki eléri ezt a szintet. Az eredeti szándékaim között nem szerepelt az, hogy tanár vagy előadó legyek. Addig játszottam, amikor is ez vált a természetes iránnyá. Úgyhogy most teljes mértékben elfogadom a kihívást és megtanulom, hogy hogyan valósítsam meg, amit kell.

Hogy képzeled el magad öregnek? Fogsz még akkor is zsonglőrködni?
Oh, igen, öreg koromban is fogok zsonglőrködni. Ez biztos egy pasis dolog, de engem megmosolyogtat, ha ősz hajú öregnek képzelem el magam. Vicces lesz a fiatal srácokat durva trükkökre okítani.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Nem, nem tudom elképzelni.

Kinek ajánlod az ördögbotozást?
Bárkinek! Egyáltalán nem számít, hogy ki az illető.

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Mulassatok jól és csatlakozzatok a közösséghez! Bár évekig hallgattam a barátaimtól, hogy vegyek részt internetes közösségekben, nem igazán törődtem vele. Egy kis alaszkai városkából származom és csak a nyári fesztiválokon ördögbotoztam, egész télen pedig snowboardoztam. Soha nem foglalkoztatott, hogy mi történik az interneten és elég elszigetelt voltam ott, ahol laktam. Mostanában már több figyelmet fordítok az online jelenlétre. Az, hogy részt veszek ezekben a közösségekben és összeköttetésbe kerültem olyan emberekkel, akik osztoznak a szenvedélyemben, csodálatos ösztönző hatással volt rám. Ez tényleg felgyorsítja a fejlődést. Készítsetek videókat! Nem számít, hogy te vagy-e a "legjobb" vagy ilyesmi. A videó egy fantasztikus lehetőség arra, hogy visszajelzéseket kapj azoktól, akik tudják, hogy mit látnak.


Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2013. január - Will Young ▶
2012. augusztus - Lluis Gomez Lopez - LUCO ▶
2012. július - Florent Lestage ▶
2012. június - Rafael Kirashov ▶
2012. május - Lukas Reichenbach - Lund ▶
2012. április - Michael Sather - Stixguru ▶
2012. március - Yuho Fukuzawa - Pyokofrog ▶
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása