HTML

bravojuggling.blog.hu

Stick Heroes - 2013. január

2013.01.30. 11:28 bravojuggling

IN ENGLISH

Will Young mindig ámulatba ejt minket a terelő elengedéses és ütögetős trükkjeivel. Itt az ideje, hogy a videóját újra megnézzük!

Név: Will Young
Életkor: 31
Nemzetiség: amerikai
Lakhely: Plumtree, NC
Állás: Az appalachiai állami egyetemen diplomáztam turisztika és vendéglátás szakon és üzleti másodszakon. A családi vállalkozást, egy hegyi üdülőhelyet vezetek és én vagyok a sörfőzőmester a mini sörfőzdénkben a Blind Squirrel Brewery-nél.

Hány éve ördögbotozol? Jelenleg közel 19 éve.

Hány ördögbotod van? 10-12 készlet

Még milyen zsonglőreszközökkel játszol?
Jo-jóval kezdtem úgy 8 éves koromban, majd kb. 10 évesen kezdtem labdázni. Ezután egyre több eszközzel játszottam és most poizom, staffozom, kontakt zsonglőrködöm, egykerekűzöm és szeretek egyensúlyozni is. Egy barátom, Michael Glenn, készített egy eszközt, amit úgy hívnak, hogy Zenowbe. Ez egy kivájt léc, amin egy golyót lehet görgetni. Ez a legnehezebb zsonglőreszköz, amin megtanultam játszani, és az egyik, amelyiktől a legtöbbet kaptam. Azt hiszem, hogy az a tény a tárgymanipulációval kapcsolatban, hogy minden tárgy könnyedén válhat zsonglőreszközzé mindig is izgatott. Minden nap láthatsz legalább egy tucat dologgal zsonglőrködni, lehet az egy tál, amit a mellkasomon gurítok át, míg a konyhában tevékenykedem vagy egy kalapács, mikor építési munkákat végzek.

Tagja vagy valamilyen csapatnak, csoportnak, egyesületnek?
Falusi közösségben élek és általában legalább 60 órát dolgozom hetente, ami igencsak megnehezíti, hogy a szomszédos városokba, Asheville-be vagy Boone-ba eljárjak egy klubba. Egyszer-egyszer sikerül összehozni egy kisebb csapat barátot játszani.

Kérlek, írj néhány szót magadról!
Amikor a családom belefogott a vállalkozásunkba itt Plumtree-n, akkor még csak 12 éves voltam. 3 évig folyt a munka hétvégenként a hegyekben, majd Greenville SC-ből költöztünk ide, amikor 15 lettem. A középiskola elvégzése után egyetemre mentem, ahol nagy valószínűséggel az előadóművészetek felé fordultam volna, ha nem a családi üzlet köt le. Nem sokkal a diplomázás előtt ismertem meg a feleségemet, Edie-t és válaszúthoz értem a jövőm tekintetében és rájöttem, hogy a családi munka mellett is meg lesz a lehetőségem a zsonglőrködésre. Azóta Plumtree-n élek és úgy tervezem, hogy itt is fogom tölteni a hátralevő életem. Nem tudok annyit zsonglőrködni, amennyit szeretnék, de érzem, hogy ez egy olyan dolog, amit mindig is csinálni fogok. A zsonglőrködés önmagában nem határozza meg azt, hogy ki vagyok, de úgy, mint minden tapasztalat és megszerzett tudás az életben, ez is alakított azon, amivé lettem.

Hol találkoztál először az ördögbottal?
Egy szabadtéri kikapcsolódásoknak szentelt vásáron láttam először ördögbotot. Megérintett és hamarosan már azon az úton voltam, hogy az USA egyik legjobb játékosa legyek.

Hol tanultál ördögbotozni?
Az első három évben mindenhova magammal vittem az ördögbotjaimat, ahova csak mentem. Időről-időre különféle zsonglőreszközökre állok rá, mióta 8 éves koromban elkezdtem a tárgymanipulációt.

Melyik trükköt találtad eddig a legnehezebbnek?

A teljes dupla átadások (a terelő és a bot átadása a másik kézbe) valamelyikét mondanám a legnehezebbnek. Ezeknél annyi minden történik egyszerre, hogy nehéz szemmel követni. A technikai zsonglőröket bosszanthatja is, hogy egy kevésbé bonyolult mozdulat jobban lenyűgözi a nézőket..

Milyen trükköket gyakorolsz most?
Jelenleg azt gyakorlom, hogy jó férj és apa legyek. Az élet maga is egy "zsonglőrmutatvány". Nem vagyok fejlődési szakaszban, ami a zsonglőrködést illeti. Inkább azon vagyok, hogy ne felejtsem el, amit már tudok.

Vannak olyan trükkjeid, amiket te találtál ki?
Számos trükköt kitaláltam. A zsonglőr barátaim körében leginkább a terelő elengedéses trükkjeimről vagyok ismert. Az, hogy több eszközzel játszom szülte a vágyat, hogy kombináljam a velük megszerzett tudásomat, aminek eredményeként a stílusom hasonlóképp mutatkozik meg függetlenül attól, hogy épp min játszom.

Mik a kedvenc trükkjeid?
Azok az új trükkök a kedvenceim, amikbe véletlenségből gabalyodom és HŰHA, ezt most meg kell tanulnom direkt csinálni!

Melyik a legnehezebb trükk, amit szeretnél megtanulni?
Próbálom megtanulni a 3 botozást. Igazi agymunka.

Milyen stílusban játszol és milyen más játékstílust kedvelsz?
Igazán nem tudom, hogy hogyan írhatnám le a stílusom, mert egy csomó másik ember stílusának és egy kicsit a sajátomnak az egyvelege. Szeretem nézni, ahogy mások játszanak és megfigyelni dolgokat, amikre én nem gondoltam.

Szoktál tüzes ördögbottal is játszani?
Szeretem a tüzes eszközöket és van is nekem jópár. A tűzzel való játékban van valami ősi, amitől mindig vonzó fog maradni számomra.

Hogy telik egy napod? Mennyit gyakorolsz?
Akkoriban, amikor a legtöbbet gyakoroltam az egyetemi évek alatt, 5 órát is játszottam egy nap a 6-7 tantárgy mellett. Mostanság 2-4 órát játszom egy héten, ha szerencsés vagyok. Teljes munkaidős vállalkozó, apa és férj vagyok. Ezek a dolgok első helyre kerültek az életemben, de várom, hogy eljöjjön az idő, amikor többet játszhatom. Lelkes disk golf (golfszerű frizbijáték) játékos is vagyok és igyekszem hetente játszani egy kört. Van 2 privát pálya a birtokunkon, amik egyenesen az ajtómból nyílnak.

Fel szoktál lépni ördögbottal?
Már nem. Régebben évente 6-szor felléptem különböző helyeken.

Szoktál zsonglőrködést oktatni?
Bárkit szívesen tanítok zsonglőrködni, aki szeretne tanulni.

Miért szeretsz ördögbotozni?
Ugyanazért szeretem az ördögbotot, amiért a tárgymanipuláció összes fajtáját. Mindig lenyűgözött a tárgyak mozgása a térben és a köztük lévő ismétlődő mintázatok, amik az élet és a körülöttünk lévő világ mélyebb megértésére rezonálnak. Ez egy nagy igazság számomra.

Milyen típusú ördögbotot szeretsz használni?
A virágbotokat, a lassúbb, áramló játékuk miatt jobban szeretem, mint a kónikus ördögbotokat, amik gyorsabb, töredezettebb stílust adnak.

Milyen a zsonglőrélet az USA-ban? Népszerű az ördögbot?
A zsonglőrködés az Egyesült Államokban különféle divathullámokon megy át, de mindig van egy erős, fanatikus mag, amelyik nem tűnik el. Ha hozzád hasonló érdeklődésű zsonglőröket keresel, kis kereséssel könnyen rájuk akadhatsz.

Mondj egy ördögbottal kapcsolatos vicces történetet.
Volt egy eset, a zenetáborban... Csak viccelek! (utalás az Americai pite c. filmre)

Mik a zsonglőrködéssel kapcsolatos jövőbeni céljaid? Mi jelent számodra kihívást?
Az életem jelenlegi szakaszában az egyetlen célom a szórakozás. Amikor elkezdtem zsonglőrködni, azt hiszem, súlyos középső gyerek szindrómám volt. Ezt nézd! Nézd, mit tudok csinálni! Ahogy előbbre haladtam az életben és a zsonglőrködésben, úgy ez elmúlt. Egyik kedves barátom, Adam Dipert, nagyszerű dolgokra tanított a zsonglőrködés területén, de még nagyszerűbbekre az életről. Köszi Adam!

Hogy képzeled el magad öregnek? Fogsz még akkor is zsonglőrködni?
Addig fogok zsonglőrködni, amíg a testem és az agyam engedi.

El tudod képzelni, hogy többé ne ördögbotozzál?
Miért akarnám egyáltalán megpróbálni?

Kinek ajánlod az ördögbotot?
Mindenkinek!

Mit tanácsolsz kezdő/haladó ördögbotosoknak?
Ne feledd, hogy nincsenek szabályok, és hogy a cél, az hogy jól érezd magad. Az első egy vagy két hét lehet, hogy kissé frusztráló néha. Ha a kudarcélmény nagyobb, mint a játék öröme, akkor tedd le egy időre és próbáld meg később. Haladj a saját ütemedben, de ösztönözd magad a fejlődésre. Hunyd be a szemed és képzelj el valami menőt, amit az ördögbottal lehetne csinálni. Most pedig csináld meg!

 


 

Bravo Juggling presents: Stick Heroes
2012. augusztus - Lluis Gomez Lopez - LUCO ▶
2012. július - Florent Lestage ▶
2012. június - Rafael Kirashov ▶
2012. május - Lukas Reichenbach - Lund ▶
2012. április - Michael Sather - Stixguru ▶
2012. március - Yuho Fukuzawa - Pyokofrog ▶
2012. február - David Hirshman - Devil Stix Dave ▶
2012. január - Alessandro Budroni - Alestix ▶
2011. október - Itaken ▶
2011. szeptember - Turai Bálint ▶
2011. augusztus - Rodrigo Huenchupan Contreras ▶
2011. július - Simon Oganisyan - Mr. Simon ▶
2011. június - Tomás Di Tomaso ▶
2011. május- Nikki Snijders ▶
2011. április - Markus Furtner ▶
2011. március - Adam Dipert ▶
2011. február - Paul Rozaire - Polostick ▶
2011. január - Alì Akbar Rahati Nover - Ghost ▶

Szólj hozzá!

Címkék: interjú heroes interview hero stick ördögbot virágbot ördögpálca flowerstick bravojuggling bravostick devilstick stickhero stickheroes hu

A bejegyzés trackback címe:

https://bravojuggling.blog.hu/api/trackback/id/tr95050548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása